شناسه خبر : 90398
یکشنبه 08 خرداد 1401 , 11:45
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تکریم مادر دو شهید در سومین حرم اهل بیت«ع»درشیراز/تصاویر

حضور در میان خانواده مکرم شهدا و ایثارگران، یکی از برنامه های اصلی گروه جهادی ایثارگران بدون مرز استان بوشهر در نقاط پیرامونی برپایی اردوهای جهادی در نقاط مختلف کشور بوده است...

فاش نیوز - تکریم خانواده معظم شهدا تجلیل از ارزش های اسلامی و انسانی است.

 گروه جهادی ایثارگران بدون مرز استان بوشهر در ادامه سلسله دیدارهای خود با خانواده معظم شهدا و ایثارگران در نقاط مختلف کشور، این بار در شهر شیراز سومین حرم اهل بیت«ع» با حضور در منزل شهیدان محمد و غلامحسین دهقانی  با اهدا یک جلد کلام ا...مجید، چفیه به عنوان نماد مقاومت رزمندگان، لوح تقدیر و هدیه از خانواده والامقام این دو شهید تجلیل نمود.

استان فارس هشتمین استانی بود که گروه جهادی ایثارگران بدون مرز توفیق تکریم از مادران شهدا را در آن پیدا نموده است.
  حضور در میان خانواده مکرم شهدا و ایثارگران، یکی از برنامه های اصلی گروه جهادی ایثارگران بدون مرز استان بوشهر در نقاط پیرامونی برپایی اردوهای جهادی در نقاط مختلف کشور بوده است. در همین راستا گروه تاکنون در ۸ استان در قالب بیش از یکصد دیدار، این اقدام فرهنگی را برنامه‌ریزی نموده است.

 از حضور در منزل خانواده معظم شهدا و ایثارگران در دورافتاده‌ترین روستاهای ایران گرفته تا مناطق زلزله زده کرمانشاه، سیل لرستان و خوزستان و یا یکی از محروم‌ترین نقاط ایران در بشاگرد هرمزگان و اعتقاد دارد این برنامه ها همواره، موجب برکت سفر های جهادی گروه در اقصا، نقاط ایران بوده است.

 در این دیدار اخیر، در شهر شیراز که به اتفاق یکی از فرماندهان هوانیروز دوران دفاع مقدس انجام گردید، ایشان تجلیل از خانواده‌های والامقام شهدا و ایثارگران را موجب تجدید روحیه و از سویی قدرشناسی از پدران و مادران بزرگواری دانست که مهمترین سرمایه زندگی خود را برای دفاع از مرزهای مادی و معنوی ایران اسلامی به میدان فرستادند.

 اضافه می نماید شهید محمد دهقانی در سال 1343 در خانواده‌ای مذهبی در شهر شیراز متولد شد و پای درس اساتیدی چون حجت الاسلام قرائتی و شهید محراب آیت الله دستغیب تلمذ نمود. این شاگرد راستین مکتب روح الله با احساس تکلیفی که بر دوش خود احساس می کرد، در سال 1360 به جبهه های حق علیه باطل اعزام گردید، و پس از چندین ماه نبرد در مقابل جبهه بعثی، سرانجام در منطقه عملیاتی جنوب، در لباس مقدس بسیج و در نبردی نابرابر مقابل دشمن، در سن ۱۷ سالگی در منطقه عمومی آبادان شربت شهادت نوشید. غلامحسین دهقانی دیگر فرزند خانواده نیز در سال ۱۳۴۶ دیده به جهان گشود و از فعالان حوزه فرهنگی  و جانشین پایگاه مقاومت بسیج مسجد امیرالمومنین«ع» واقع در قدوسی غربی شهر شیراز بود.

 او نیز پس از اعزام به جبهه و آموزش های لازم در قالب غواص در دفاع مقدس، حضوری فعال داشت. این تربیت یافته مکتب امام حسین علیه السلام، پس از عمری مجاهدت سرانجام در عملیات کربلای ۸ در منطقه شلمچه در سال ۶۶ به آرزوی دیرینه خود، که همان شهادت بود رسید و روح بلندش در کنار برادر و دیگر همسنگران شهیدش در دارالرحمه شهر شیراز آرام گرفت.

 لازم به ذکر است گروه جهادی ایثارگران بدون مرز استان بوشهر تا کنون بیش از یکصد دیدار در مناطق پیرامونی برپایی اردوهای جهادی در استان‌های مختلف کشور شامل، تهران، خراسان رضوی، کرمانشاه خوزستان، لرستان، هرمزگان، بوشهر و فارس با خانواده معظم شهدا و ایثارگران داشته که ضمن تکریم این عزیزان مسائل و درخواست ها احتمالی آنان را احصا و پیگیری و در صورت لزوم به مسئولین ذیربط منعکس نموده است.

گفتنی‌ست سازمان بسیج سازندگی، نهادمجمع رهروان ولایت، کانون همبستگی فرزندان شاهد، بنیادشهید و امور ایثارگران استان بوشهر، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران نیز در این حرکت قابل تقدیر مشارکت داشتند.

* علامه زاده

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi